W Dzienniku Gazecie Prawnej ukazał się artykuł na temat dokumentacji, jaką musi prowadzić beneficjent Funduszy Unijnych. Projekty realizowane za unijne pieniądze łączą się z obowiązkami zastosowania wielu wytycznych i procedur w dokumentacji.
Niezastosowanie się do przepisów związanych z dokumentowaniem wydatków w może nawet uniemożliwić ostateczne rozliczenie, a gąszcz przepisów jest duży – obejmuje zarówno regulacje krajowe, jak i wspólnotowe.
Ważne jest, by beneficjent zachowywał wszelkie dokumenty związane z wydatkowanie funduszy unijnych. Mowa tu zarówno o fakturach, potwierdzeniach zapłaty, jaki i dokumentach towarzyszących transakcji (między innymi umowy, właściwe zapytania ofertowe, sprawozdania z poprawnie przeprowadzonych rozeznań rynku i wyboru dostawcy usługi czy towaru, protokoły przekazania i odbioru).
Konieczne jest również przygotowanie wizualizacji wybranych produktów przez wykonanie zdjęcia lub zachowanie w dokumentacji egzemplarzu pokazowego(np. ulotki, plakatu). Jeśli pojawiły się takie usługi jak programy radiowe lub telewizyjne, trzeba zachować kopię na nośniku elektronicznym.
Więcej: edgp.gazetaprawna.pl
Monika Newinowska
08.11.2012
LINK