Wsparcie administracji w zakresie JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Trwa kampania informacyjno-edukacyjna ułatwiająca mikroprzedsiębiorcom złożenie JPK_VAT. Ministerstwo Finansów udostępniło darmową aplikację do tworzenia i wysyłki pliku – e-mikrofirma. Mikroprzedsiębiorcy pierwszy Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT) za styczeń 2018 r. muszą złożyć do 26 lutego br.
 
W lutym po raz pierwszy wszyscy czynni podatnicy podatku VAT prześlą do administracji skarbowej JPK_VAT. Ostatnią grupą objętą obowiązkiem wysyłania pliku są mikroprzedsiębiorcy, czyli firmy zatrudniające do 10 osób (i osiągające do 2 mln euro obrotów), które składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, także jednoosobowe działalności gospodarcze.
 
„Przesyłanie JPK_VAT to ważna zmiana zarówno dla najmniejszych firm.  W ten sposób domykamy ważny element związany z uszczelnianiem systemu podatkowego. Ta zmiana pozwoli na lepszy kontakt podatników z urzędem skarbowym. – Dzięki temu będziemy mogli za pośrednictwem maila lub SMS informować szerszą grupę przedsiębiorców o ewentualnych rozbieżnościach, błędnych informacjach zawartych w rozliczeniach. Przesyłanie JPK_VAT będzie także oznaczało zdecydowane zmniejszenie liczby fizycznych kontroli oraz czasu ich trwania” – powiedział Marian Banaś, wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej.
Administracja Skarbowa udostępniła darmowe narzędzie, za pośrednictwem którego mikrofirmy będą mogły sporządzić i przesłać Jednolity Plik Kontrolny. Uruchomiona też będzie infolinia dla przedsiębiorców, dedykowana JPK. 
 
Generowanie JPK_VAT przez mikroprzedsiębiorców będzie możliwe za pośrednictwem aplikacji e-mikrofirma, którą można pobrać ze strony internetowej www.jpk.mf.gov.pl (link otwiera now okno w innym serwisie).

Więcej: LINK