W ramach Światowego Dnia Przedsiębiorczości w Szkole Głównej Handlowej, 19 listopada, obyło sę seminarium poświęcone przedsiębiorczości rodzinnej. Celem spotkania było upowszechnienie wiedzy nt. przedsiębiorczości rodzinnej poprzez zwrócenie uwagi na specyfikę, determinanty i jej znaczenie dla gospodarki. Organizatorem wydarzenia był Zakład Przedsiębiorstwa Rodzinnego w Instytucie Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej, którego Dyrektorem jest prof. Jan Klimek, Wiceprezes Związku Rzemiosła Polskiego.
Ze strony ZRP udział w seminarium wzięli: członkowie Zarządu ZRP Zbigniew Marchwiak i Edward Tomasz Połaski oraz przedstawicielki biura ZRP Edyta Doboszyńska i Elżbieta Lutow. W dyskusji, w której uczestniczyli przedstawiciele środowiska naukowego, biznesu rodzinnego oraz instytucji otoczenia biznesu mówiono o najważniejszych czynnikach kształtujących klimat dla przedsiębiorczości rodzinnej oraz formułowano postulaty w zakresie sposobów stymulowania jej rozwoju.
E. Doboszyńska przypomniała o definicji firmy rzemieślniczej zawartej w ustawie o rzemiośle, która eksponuje kwalifikacje zawodowe i osobisty udział pracy rzemieślnika w prowadzonej działalności gospodarczej. Podkreśliła, że to wśród firm rzemieślniczych jest najwięcej firm wywodzących się z tradycji rodzinnych. W nawiązaniu do wspomnianego przez przedmówcę znaczenia firm rodzinnych dla gospodarki greckiej w dobie kryzysu – mówiła o podobnej roli społecznej i gospodarczej polskich rzemieślniczych firm rodzinnych w okresie przełomu gospodarczego lat 80/90 tych. Nawiązując do poruszanego problemu sukcesji w firmach rodzinnych zwróciła uwagę na kwestię sukcesji członkostwa w organizacjach rzemieślniczych.
Więcej: LINK