Dziennik Gazeta Prawna: Firmy nie chcą biurokracji w ustawie antykryzysowej

Według przedsiębiorców rząd powinien przeanalizować błędy poprzednich regulacji mających przeciwdziałać kryzysowi i nie powielać ich. Jeśli nie zmieni się niektórych rozwiązań pozostaną one tylko na papierze, a mało kto z nich skorzysta.

Przykładem takiej wirtualnej pomocy może być poprzednia ustawa, która miała w założeniu pomóc utrzymać zatrudnienie ok. 200 tys. osób. Okazało się jednak, że w czasie jej obowiązywania z pieniędzy na przestój, dodatku z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy czy dofinansowania do składek na ubezpieczenie społeczne skorzystało zaledwie niecałe 8 tys. zatrudnionych.

Zdaniem ekspertów to wynik zbyt późno udzielanej pomocy. Przedsiębiorca powinien otrzymać wsparcie zanim kryzys dosięgnie jego firmę, a nie dopiero jak wyniki spadną do określonego w ustawie poziomu. Biurokracja i wygórowane kryteria dostępności wsparcia również odstraszają.

Więcej: gazetaprawna.pl
03.01.2013
Tomasz Zalewski