Ukazał się raport Global Entrepreneurship Report 2014 Global Report, który charakteryzuje przedsiębiorczość z różnych stron świata. Z publikacji możemy się dowiedzieć, dlaczego przedsiębiorczość w jednych krajach rozwija się dynamicznie, w innych natomiast mocno kuleje. Dostępny jest na stronie polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Raport powstał w oparciu o badania prowadzone w 2014 r. w 73 krajach świata. Uczestniczyło w nich 206 tys. dorosłych osób oraz prawie 4 tys. ekspertów z dziedziny przedsiębiorczości. Kraje objęte badaniem GEM reprezentują ponad 72% populacji świata i 90% globalnego PKB.
Na tle Europy Polska wypada dość dobrze. Co trzeci Polak dostrzega szanse na założenie biznesu (w poprzedniej edycji badania – z 2013 r. – podobnego zdania był co czwarty z nas). Wciąż wierzymy we własne umiejętności do prowadzenia firmy (tego zdania jest 54% dorosłych Polaków, 52% w 2013 r.). Mimo to nieco bardziej boimy się porażki – co drugi Polak, który dostrzega szanse na założenie firmy obawia się niepowodzenia (w poprzedniej edycji odsetek tego typu osób był niższy, wynosił 47%). Najnowsze dane potwierdzają pozytywne zmiany w strukturze przedsiębiorczości w Polsce.
W Polsce badania w ramach projektu GEM realizowane są od 2011 r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (więcej o polskim udziale w projekcie).
Więcej: LINK