„Dzięki powstającym tzw. platformom aukcyjnym pracodawcy mają możliwość zlecania drobnych usług przez internet. To dobre rozwiązanie w sytuacji coraz dotkliwszych braków kadrowych. Od miesiąca działa w Polsce pierwsza tzw. internetowa platforma aukcyjna – Intauz. Umożliwia kontakt między firmą, która chce zlecić określoną usługę, na przykład projektowanie stron internetowych czy rozliczenia księgowe, a wykonawcą. Platforma działa na zasadzie aukcji. Firma wystawia określone zlecenie, a pracownicy składają oferty dotyczące jego wykonania. Mogą też oferować w jej ramach własne usługi” – czytamy w Gazecie Prawnej.
„Firmy mogą też elastyczniej reagować na zapotrzebowanie rynku. Z kolei pracownicy wykonują powierzone zadanie poza siedzibą firmy i bez ścisłego wyznaczania godzin pracy. Oznacza to, że ktoś pracujący, na przykład na etacie, może wieczorami wykonywać zlecenia znalezione na takiej aukcji. Nie jest też ograniczony miejscem zamieszkania. Może wykonywać usługi nawet dla firm znajdujących się na drugim końcu Polski. To szczególnie ważne dla osób mieszkających w rejonach, gdzie wciąż trudno znaleźć pracę. Henryk Michałowicz, ekspert Konfederacji Pracodawców Polskich, zauważa jednak, że bardzo istotną sprawą przy zlecaniu pracy przez internet jest dokładna specyfikacja zlecanego zadania. – Pracownik musi dokładnie wiedzieć, czego się od niego oczekuje – podkreśla”.