Wystartowały pierwsze centra obsługi

Administracja Podatkowa uruchomiła dziś (1 września) pierwsze centra obsługi. Poprzez centra podatnicy będą mogli załatwić sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Poza  sprawami podatkowymi, będzie można złożyć dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy. Ważne, że od dziś mikroprzędsiębiorca w centrach obsługi będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika.

Dotychczas podatnik mógł załatwiać sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu. Uzyskanie np. zaświadczenia wymagało nawet kilkuset kilometrowej podróży. Od września, wystarczy wizyta w jednym z 50 centrów obsługi (PDF, 190 KB). Pracownicy Administracji Podatkowej będą przyjmować tam podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia, informować podatników o ich prawach i obowiązkach.
Więcej: LINK