Projekt „Public relations dla MŚP” zakończony

Z dniem 31 maja Związek Rzemiosła Polskiego zakończył realizację trwającego osiemnaście miesięcy projektu „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” finansowanego z funduszy unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Public relations to wciąż stosunkowo nowy trend w środowisku biznesowym, który powoli staje się coraz bardziej popularny również w Polsce. Sektor MŚP znacznie ostrożniej, niż duże przedsiębiorstwa czy korporacje wykorzystuje te narzędzia w swojej działalności. Dlatego głównym celem projektu było podniesienie wiedzy i kwalifikacji w zakresie budowania strategii komunikacji firmy i korzystania z narzędzi PR wśród przedsiębiorców i pracowników kadry zarządzającej z sektora MŚP.

W zaplanowanych w ramach projektu 26 trzydniowych szkoleniach wzięło udział  533 pracodawców, pracowników firm z sektora MŚP, którzy zdobyli niezbędną wiedzę w zakresie realizacji profesjonalnych działań PR.
Uczestnicy szkoleń bardzo wysoko ocenili warsztatowy charakter zajęć. Ich zdaniem symulacje konkretnych sytuacji, w jakich może znaleźć się firma, okazały się znakomitym sposobem na sprawdzenie zdobytej podczas szkolenia wiedzy i na spróbowanie swoich sił przed rzeczywistym kontaktem z mediami. Ćwiczenia uzmysłowiły kursantom jak potężną bronią mogą być media i jak ważne, dobre przygotowanie się tej do współpracy.
Dzięki warsztatom e-learningowym, uzupełniającym szkolenia stacjonarne, wszyscy kursanci mieli możliwość konsultacji online z ekspertami z dziedziny public relations.

Projekt „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” osiągnął cel. Zainteresowanie tematyką było tak duże, że zorganizowano dodatkowe szkolenie w Warszawie, co niewątpliwie jest sygnałem, że warto takie projekty realizować.