Konsumenci coraz częściej zamiast chleba , wybierają chrupki . Przyczyniło się to do spadku wartości rynku pieczywa z ponad 8 mld zł w 2000 roku do około 7,6 mld zł dziś. Sytuację dodatkowo pogarsza silna konkurencja – informuje dziennik Polska The Times.
„30 proc. chleba, który trafia w Łódzkiem, produkowane jest przez firmy z poza regionu . I tak trudną sytuację pogarszają hipermarkety, które maja rozwinięte działy piekarnicze. – Trudno z nimi walczyć, bo klienci nawet po drobne zakupy wybierają się do wielkich sklepów. – rozkłada ręce Feliks Ponitka, prezes łódzkiego Cechu Piekarzy i Przedsiębiorców”.
„W ubiegły roku padło w Polsce, aż 370 piekarni .Większość zbankrutowała, w pozostałych nikt nie chciał przejąć biznesu po idących na emeryturę właścicielach.- informuje Bogdan Mamaj, starszy cechu w Cechu Piekarzy w Warszawie ”.
„W Polsce nie ma już praktycznie zakładów, które utrzymywałyby się tylko z produkcji chleba. Jest ona całkowicie niedochodowa, a wręcz przynosi straty. Żeby wyżyć, przedsiębiorcy pieką ciastka, robią torty, handlują innymi produktami spożywczymi- mówi Stanisław Butka, prezes Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP”