Małe i średnie firmy są przygotowane na kryzys. Spora część firm uważa, że ich sytuacja w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie, w dużej mniejszości są takie, które liczą na poprawę kondycji. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez wrocławską spółkę Keralla-Research. Według spółki badającej małe firmy są nie tylko świadome spowolnienia, lecz także przygotowane do gospodarczego zahamowania.
W opinii Jerzego Bartnika prezesa Związku Rzemiosła Polskiego, którą wyraził w dzienniku „Rzeczpospolita”, lepsze nastroje mają firmy działające na rynku lokalnym, które są powiązane z niewielka grupą stałych konsumentów. W dużo gorszej sytuacji są przedsiębiorcy pracujący jako podwykonawcy dużych firm przemysłowych.
Zdaniem Bartnika, to, że środowisko najmniejszych firm źle ocenia perspektywy całej gospodarki wynika m.in. stąd, że od roku płacą wyższy VAT i słyszą, że zapłacą wyższe składki rentowe.
Zachęcamy do przeczytania artykułu „Małe firmy gotowe na kryzys” w dzienniku „Rzeczpospolita”.
Rp.pl
25.11.2011