Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje dotyczące propozycji wprowadzenia możliwości używania przez firmy jednego numeru telefonu na terytorium wszystkich państw należących do UE.
Jeden, dostępny w całej Europie numer telefonu ułatwiłby europejskim firmom oferowanie usług i sprzedaż towarów ponad granicami, usprawniając zarazem korzystanie z obsługi po dokonaniu zakupów i obsługę klienta niezależnie od państwa, w którym się znajduje. Konsultacja Komisji ma służyć zbadaniu zapotrzebowania na specjalne, komercyjne numery telefonów na rynku unijnym, aby następnie można było sformułować zarys projektu służącego wprowadzeniu takich usług.
Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej odpowiedzialna za agendę cyfrową, Neelie Kroes, wyjaśnia: „Dzisiaj europejskie firmy muszą korzystać z odrębnych numerów telefonu w każdym z państw członkowskich, w których muszą być dostępne dla klientów. Sprawia to trudności w rozwinięciu ogólnounijnych usług dostępnych w równym stopniu dla każdego Europejczyka. Apeluję do wszystkich zainteresowanych o udział w wypracowaniu takiej koncepcji, która zadowoliłaby wszystkie firmy, ułatwiając jednocześnie życie konsumentom.”
W ramach konsultacji Komisja pragnie poznać stopień rozdrobnienia rynków, wybadać możliwości harmonizacji na poziomie numerów telefonicznych, zapotrzebowanie klientów i perspektywy zarządzania numerami telefonicznymi. Uczestnicy konsultacji mają czas do 28 lutego przyszłego roku, by przekazać swoje uwagi i propozycje dotyczące systemu udostępniania numerów telefonu, który ich zdaniem najlepiej wspomagałby rozwój jednolitego rynku.
Więcej informacji: LINK