„Powinniśmy zintensyfikować promocję gospodarczą teraz, gdy kryzys stał się naszym sojusznikiem – uważają przedsiębiorcy i organizacje biznesowe.” – czytamy w Gazecie Prawnej.
„Kryzysu gospodarczego z pewnością nie można oceniać pozytywnie. Może nam on jednak pomóc, jeśli chodzi o promocję gospodarczą Polski.”
„– Teraz, gdy rzeczywiście odróżniamy się od reszty świata, a według raportu Ernst & Young Indie i Polska osiągnęły największy sukces w dotarciu do potencjalnych inwestorów w okresie kryzysu, powinniśmy to wykorzystać – tłumaczy Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.”
„Również Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, twierdzi, że kryzys dał nam do ręki niepodważalny argument w postaci wybijającego się na tle Europy wzrostu gospodarczego, który należy wykorzystać, by przyciągnąć inwestorów i wypromować eksport.”
„Obecne działania promocyjne trudno jednak ocenić pozytywnie. Zdecydowanie źle mówi się o współpracy między Ministerstwem Spraw Zagranicznych a Ministerstwem Gospodarki.”
„– Fundamentalnym problemem był brak jasno podzielonych kompetencji w zakresie promocji Polski pomiędzy poszczególnymi instytucjami państwowymi, przede wszystkim MSZ i MG, co skutkowało niską skutecznością działań polskich ambasad – mówi Andrzej Malinowski, prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich.”
„Dopiero 1 stycznia 2010 r. weszła w życie nowa ustawa o działach administracji rządowej, w której zostało zapisane, że za promocję gospodarczą Polski odpowiedzialne jest Ministerstwo Gospodarki, a MSZ może wspierać je w tym zakresie. Wcześniej oba resorty odpowiadały za działania promocyjne.”
„A ma to szczególne znaczenie, gdyż, jak podkreśla dyrektor generalny Związku Rzemiosła Polskiego Elżbieta Znosko-Łapczyńska, zbliża się czas polskiej prezydencji w Unii, a to najlepszy moment, aby zintensyfikować wszystkie działania prezentujące Polskę i jej potencjał gospodarczy.”
Więcej: Gazeta Prawna
Katarzyna Przybyła
18.01.2010
LINK