Gazeta.pl: Właściciele warsztatów: problemy z rozliczaniem napraw powypadkowych

„Zaniżanie wypłat za naprawy powypadkowe oraz nieprzestrzeganie terminów płatności zarzucają towarzystwom ubezpieczeniowym właściciele rzemieślniczych warsztatów samochodowych. Podczas wtorkowego spotkania rzemieślników branży motoryzacyjnej w katowickiej Izbie Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości (IRMiŚP) ich przedstawiciele wskazywali m.in. na brak zmian prawnych, które pozwoliłyby na uregulowanie tego stanu rzeczy oraz pogarszające się relacje właścicieli warsztatów z ubezpieczycielami” – dowiadujemy się z portalu Gazeta.pl.

„Proponujemy m.in. wprowadzenie do systemu ubezpieczeń komunikacyjnych instytucji rzeczoznawcy niezależnego – na wzór rozwiązania niemieckiego. Taki sposób wyceny szkód szedłby innym torem niż obecnie – rozwiązując jednocześnie inne problemy, np. związane z wyceną czasu pracy mechaników” – wskazał dyrektor IRMiŚP Michał Wójcik.

„Tymczasem my mamy coraz większe problemy z rozliczaniem napraw. To nie tylko opóźnienia w płatnościach, ale też braki i błędy w komunikacji z firmami ubezpieczeniowymi w tak podstawowych kwestiach jak opisy uszkodzeń” – podkreślił szef działającej przy IRMiŚP Komisji Branżowej Rzemiosł Motoryzacyjnych Józef Starczała.

„Sytuację niewielkich zakładów współpracujących z firmami ubezpieczeniowymi pogarsza też – zdaniem ich właścicieli – polityka firm, które narzucają im wspomniane przez Wójcika zaniżone kalkulacje wykonywania napraw. Jeśli warsztat jej nie przyjmie, nie będzie mógł likwidować szkód z ubezpieczenia”.