Biznes w Onet.pl: Ginący mistrzowie

„Uczyli się wiele lat, żeby zostać mistrzami w swojej dziedzinie. Z oddaniem wykonywali swój zawód przez dekady. Mają markę, renomę, o klientach i swojej pracy mówią z zapałem, mimo że czasy ich nie rozpieszczały; przeszli nacjonalizację, szykany władz komunistycznych, a teraz próbują przeciwstawić się tanim, chińskim wyrobom. Czy to już ostatnie pokolenie polskich mistrzów?”

„Działamy od 130 lat, a przy Pl. Zbawiciela jesteśmy od 1924 roku, to magiczne miejsce – mówi Sławomir Dudik, właściciel jednej z najstarszych firm w Warszawie, skoligacony z Kempisty, norweskim żołnierzem, który osiadł w Polsce na początku XIX wieku. Synowie Norwega założyli firmę sprzedającą maszyny do szycia, Piotr w USA, a Jan w Lublinie.”

„Kempisty – była marką samą w sobie, właściciele przed wojną stosowali już marketing, którego nie powstydziliby się współcześni specjaliści; 30 proc. dochodu przeznaczali na reklamę, także cała Warszawa była oklejona plakatami zachęcającymi do kupna i serwisu w The Kempisty Co. – Właściciele prowadzili szkolenia dla swoich klientek, a nawet warsztaty szycia.”

Więcej: biznes.onet.pl
Katarzyna Gontarczyk
17.03.2010
LINK