Ministerstwo pracy donosi, że ustawa o delegowaniu pracowników została przyjęta przez rząd. Zmiany dotyczą m.in. określenia zasad ochrony pracowników oraz współpracy Państwowej Inspekcji Pracy z podobnymi instytucjami w innych państwach.
Wprowadzenie nowych regulacji jest związane z koniecznością wdrożenia do 18 czerwca 2016 r. dyrektywy 2014/67/UE. Ma ona umożliwić w szczególności egzekwowanie minimalnych warunków zatrudnienia w państwie członkowskim, w którym usługa ma być świadczona, z zachowaniem uczciwej konkurencji między usługodawcami. W praktyce ma wyeliminować sytuacje obchodzenia obowiązujących przepisów dot. delegowania pracowników z poszanowaniem zasad rynku wewnętrznego.
Pracodawca delegujący pracownika do naszego kraju będzie musiał zapewnić mu warunki zatrudnienia w zakresie wskazanym w ustawie. Dotyczą one m.in. norm i wymiaru czasu pracy, wymiaru urlopu wypoczynkowego, minimalnego wynagrodzenia za pracę, bezpieczeństwa i higieny pracy. Będzie musiał także wyznaczyć osobę upoważnioną do kontaktów z PIP oraz do przesyłania i otrzymywania dokumentów.
Więcej: LINK