Marketing eksportowy – poradnik dla MŚP

Perturbacje gospodarcze nękające, co jakiś czas, rynki światowe i europejskie wymuszają na przedsiębiorcach wyszukiwania sposobów na przetrwanie i utrzymanie eksportu. Światowy kryzys gospodarczy, podobnie jak to miało miejsce w poprzednich okresach głębokiej dekoniunktury, powoduje konieczność poszukiwania nowych rynków zbytu.
Dwa ostatnie lata charakteryzowała niepewność, co do dalszego rozwoju sytuacji na większości kluczowych rynków eksportowych. Wyniki globalnego handlu osiągnięte w 2013 r. i w pierwszym półroczu 2014 r. potwierdziły tendencję wzrostu eksportu towarów i usług do krajów rozwijających się. Eksport towarów i usług do tych krajów zwiększył się o 4,4%, podczas gdy w państwach rozwiniętych jego wzrost wyniósł zaledwie 2,3%.
W jaki sposób „uratować” eksport i jak szukać nowych rynków zbytu podposiada poradnik „Marketing eksportowy dla małych i średnich przedsiębiorstw”, który dostępny jest na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Więcej: LINK