Platforma Usług Elektronicznych (PUE) to zestaw nowoczesnych usług dla wszystkich klientów ZUS. Każdy ubezpieczony, czy to przedsiębiorca, czy pracownik może załatwić sprawy związane z ubezpieczeniami społecznymi bez wychodzenia z domu.
Korzystając z portalu pue.zus.pl można nie tylko uzyskać informacje o ubezpieczeniach, świadczeniach i płatnościach czy sprawdzić wszelkie swoje dane zamieszczone na koncie w ZUS, ale także złożyć i odebrać niezbędne dokumenty oraz rozliczycie składki (ePłatnik).
Profil PUE można o spersonalizować zgodnie ze swoimi potrzebami. Dla każdej grupy klientów przygotowano specjalny panel ułatwiający załatwienie specyficznych dla nich spraw. Między innymi:
Dla ubezpieczonych:
• stan konta ubezpieczonego,
• informacje o ubezpieczeniach, do których go zgłoszono, i podstawach wymiaru składek, wykazanych w dokumentach rozliczeniowych złożonych przez pracodawcę,
• kalkulator emerytalny, który wyliczy prognozowaną emeryturę.
Dla płatników:
• należne składki i wpłaty,
• informacje o osobach zgłoszonych do ubezpieczeń.
Dla przedsiębiorców przeznaczono także aplikację ePłatnik (internetowy odpowiednik programu Płatnik), dzięki której przez portal pue.zus.pl można m.in. zgłosić osoby do ubezpieczeń i rozliczyć składki.
Więcej: LINK