Obradował zespół problemowy ds. zamówień publicznych RDS

12 grudnia podczas posiedzenia doraźnego Zespołu problemowego ds. zamówień publicznych Rady Dialogu Społecznego zapoznano się z etapem prac zespołu działającego w ramach Urzędu Zamówień Publicznych, powołanego do wypracowania dobrych praktyk w zamówieniach publicznych. Przedyskutowano także kwestię przygotowania administracji państwowej i samorządowej do zmiany kosztów pracy w usługach świadczonych w ramach zamówień publicznych.

W związku z wymogiem zatrudniania pracowników na umowę o pracę w ramach opisu przedmiotu zamówienia na podstawie ustawy z dnia 22 czerwca 2016r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych, na posiedzeniu zespołu podjęto próbę wypracowania systemowych rozwiązań dotyczących skutecznej kontroli respektowania tego zapisu. Obowiązek ten wzięła na siebie Państwowa Inspekcja Pracy.

Na posiedzeniu zabrakło Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. W przesłanym na ręce przewodniczącego piśmie zasugerował doprecyzowanie w ustawie dopuszczalnych form przeprowadzania kontroli, z uwzględnieniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

Niestety, po raz kolejny nie dotarli też przedstawiciele strony rządowej. Reprezentant Związku Rzemiosła Polskiego z przykrością stwierdził, że zespół ds. zamówień publicznych nie jest w tym odosobniony, na brak przedstawicieli rządu narzekają tez inne zespoły RDS. Przewodniczący zespołu monitował w tej sprawie do przewodniczącej Rady Dialogu Społecznego z prośba o zajęcie stanowiska w kwestii nieobecności urzędników administracji państwowej na spotkaniach zespołów problemowych.