Polska–Turcja Horyzonty współpracy gospodarczej

W warszawskim Hotelu Polonia Palace, 27 lutego odbędzie się bezpłatne seminarium dla przedsiębiorców szukających nowych rynków zbytu. Tym razem pojawiły się możliwości współpracy gospodarczej z Turcją.

Europejski klimat mniej sprzyja polskim przedsiębiorcom. W dobie recesji i małego wzrostu eksportu na Zachód, Turcja jawi się jako nowy atrakcyjny kierunek dla biznesu. Oferuje rynek zbytu o dynamice rozwoju większej niż Chiny a do 2023 r. ma ambicję stać się 10.tą gospodarką świata.

 Turecki system gospodarczy jest mniej zbiurokratyzowany niż polski a firmy eksportujące mogą liczyć na silne wsparcie struktur państwowych i otoczenia biznesowego. Od 1 stycznia 2013 roku wprowadzono systemowe ułatwienia i zachęty dla firm zagranicznych inwestujących w Turcji.

Ministerstwo Gospodarki uznało Turcję za jeden z rynków priorytetowych i dofinansowuje misje do tego kraju w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013.

Uczestnicy seminarium poznają możliwości i zasady współpracy z rynkiem tureckim, dowiedzą się czy przepisy prawne tego kraju są przyjazne dla polskich przedsiębiorców, które struktury wspierają wejście na rynek turecki, czy które branże mają największe szanse na sukces.

Więcej: LINK