Puls Biznesu: Polskie mięso ma swój festyn

II edycję festynu „Świętomięs Polski”, który we wrześniu odbędzie się na Śląsku , odwiedzi, według organizatorów około 50 tysięcy gości. Dyrektor Generalny Związku Rzemiosła Polskiego, Maciej Prószyński w wypowiedzi dla gazety „Puls Biznesu”, podkreślił, że zawody związane z rzeźnictwem i wędliniarstwem wymagają szczególnie szerokiej promocji. Zwłaszcza obecnie, kiedy wyraźnie spada zainteresowanie młodzieży tymi zawodami.

Z wyliczeń zaprezentowanych przez dyrektora wynika, że – „do 30 procent zmniejszyła się w ostatnich latach liczba młodzieży uczącej się w rzemieślniczych zakładach rzeźnictwa i wędliniarstwa. W 2007 r. zawód zdobywało tam 2300 uczniów, obecnie trochę ponad 700.”  W ocenie M. Prószyńskiego edukacja zawodowa jest spychana na margines. To niepokojące zjawisko, niestety, nie pozostaje bez wpływu na jakość produkowanych wyrobów.”

Święto mięsa jest już imprezą cykliczną, której celem jest promocja zdrowego żywienia na bazie mięsa krajowego. Podczas festynu, poza atrakcjami artystycznymi przygotowano liczne pokazy kulinarne, degustacje, prelekcje i prezentacje. Goście festynu będą mogli porozmawiać z ekspertami w dziedzinie dietetyki i zdrowego żywienia.
Więcej: pb.pl
Iwona Jackowska
20.06.2012