Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy od 7 lat organizuje Konkurs Mikroprzedsiębiorca Roku. Jego celem jest wspieranie przedsiębiorczości, zachęcanie do zakładania własnych firm oraz promowanie najlepszych z nich jako przykładów efektywnych działań gospodarczych.
Siódma edycja konkursu organizowana jest przy współpracy partnerów w ramach koalicji na rzecz mikroprzedsiębiorczości. W jej skład wchodzą: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowa Izba Gospodarcza, Pracodawcy RP, Związek Rzemiosła Polskiego oraz Inicjatywa Firm Rodzinnych.
Udział w Konkursie mogą wziąć podmioty zatrudniające poniżej 10 pracowników, o obrotach nieprzekraczających 2 miliony euro. Misją konkursu jest nagradzanie podmiotów zakorzenionych w lokalnej społeczności i łączących tradycję z nowoczesnością.
Laureat VII edycji konkursu otrzyma prestiżowy tytuł „Mikroprzedsiębiorca Roku 2011” oraz nagrodę w wysokości 40 tysięcy złotych. Kapituła konkursu przyzna także wyróżnienia po 15 tys. zł w kategoriach: Senior, Start, Mikro oraz Nowe Technologie. Dla zwycięzców niezwykle istotna jest również promocja medialna ich działań.
W pracach Kapituły wybierającej liderów wśród mikrofirm będą uczestniczyć przedstawiciele czołowych instytucji wspierających przedsiębiorczość.
W tegorocznej edycji zgłoszenia będą przyjmowane do 8 kwietnia 2011 roku. Można je składać wypełniając elektroniczny formularz zgłoszeń dostępny na stronie www.kronenberg.org.pl, zakładka Edukacja ekonomiczna – Mikroprzedsiębiorca Roku. Podczas zgłoszenia proszę o zaznaczenie kodu instytucji ZRP /kod instytucji, za pośrednictwem której firma dowiedziała się o Konkursie.
Podczas uroczystości wieńczącej VII edycję Konkursu, która odbędzie się 16 czerwca w Sali Głównej Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, nastąpi ogłoszenie wyników oraz publikacja wyników badań przygotowywanych we współpracy z Microfinance Centre for Central and Eastern Europe and the New Independent States realizowanych corocznie przez Pentor Research International dotyczących kondycji sektora mikroprzedsiębiorstw w Polsce. Są to unikatowe w skali kraju badania, które podczas kolejnych edycji skupiają się na wybranych aspektach działania mikrofirm.
Patronat honorowy nad konkursem objął Wicepremier i Minister Gospodarki Waldemar Pawlak. Patronem medialnym konkursu jest miesięcznik „Mała Firma”.
Więcej informacji: LINK