Zespół ds. szkolnictwa zawodowego radził o dualnym systemie kształcenia

Wprowadzenie zmian w rozporządzeniu dotyczącym praktycznej nauki zawodu, zdefiniowanie kształcenia dualnego – to efekt czwartkowego (28 maja) spotkania zespołu ds. szkolnictwa zawodowego – podaje ministerstwo edukacji.

Do zadań, powołanego przez Joannę Kluzik-Rostkowską, Zespołu opiniodawczo-doradczego do spraw kształcenia zawodowego należy m.in. opiniowanie lub proponowanie:
– działań na rzecz aktywizowania pracodawców do włączenia się w proces kształcenia zawodowego, w szczególności działań współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
 -działań służących upowszechnianiu dobrych praktyk z zakresu kształcenia zawodowego, w szczególności dobrych praktyk współpracy szkół z pracodawcami;
– rozwiązań mających ułatwić i zintensyfikować współpracę pomiędzy pracodawcami i szkołami zawodowymi;
– działań na rzecz rozwoju kształcenia zawodowego dostosowanego do potrzeb pracodawców, lokalnych rynków pracy oraz nowoczesnej i innowacyjnej gospodarki.

W trakcie spotkania eksperci zasiadający w Zespole dyskutowali nad sposobem zdefiniowania dualnego systemu kształcenia w polskim systemie edukacji.. Szkolnictwo zawodowe musi się zwrócić do rynku pracy. W nowej perspektywie finansowej UE w Regionalnych Programach Operacyjnych są środki, m.in. na finansowanie praktyk zawodowych u pracodawców, w tym na wyposażenie miejsc pracy uczniów oraz na wynagrodzenie opiekunów praktyk. Kształcenie dualne wydaje się być sposobem, aby szkolnictwo zawodowe było powiązane z rynkiem pracy.
Wi.ęcej: LINK