Już drugi raz odbywa się na całym świecie Tydzień Przedsiębiorczości, kampania, w której Polska okazała się w zeszłym roku jednym z kilku najbardziej aktywnych państw.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, to globalna inicjatywa. Równolegle w 88 państwach przez cały tydzień od 16 listopada odbywają różne akcję, które mają na celu tworzenie środowiska społecznego, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy młodych ludzi i pozwala rozwijać ich inicjatywy. Inicjatywa ma im pomóc uwierzyć w swoje możliwości i przekonać, że ich pomysły zasługują na uwagę.
Polska bardzo aktywnie uczestniczyła już w zeszłym roku w kampanii angażując aż 2114 firm, szkół i instytucji, które zorganizowały 1608 projektów, a wzięło w nich udział ponad 100 tys. uczestników. W tym roku kontynuowany jest projekt „Otwarta firma”, który pozwala przyjrzeć się działalności przedsiębiorstw i zrozumieć, na czym polega istota biznesu. Dla przedsiębiorców projekt jest znakomitą okazją do budowania pozytywnego wizerunku wśród młodzieży oraz nawiązania nowych kontaktów w środowisku lokalnym.
Pomysłodawcami kampanii są Gordon Brown, premier Wielkiej Brytanii oraz Carl Schramm, prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana. Organizatorami polskiej edycji STP są komitet honorowy pod przewodnictwem premiera Waldemara Pawlaka oraz komitet koordynacyjny, w którego skład wchodzą Forum Młodych Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan wraz z PKPP Lewiatan, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości, Fundacja Polska Przedsiębiorcza oraz Fundacja FOR