Z badań nad społeczną odpowiedzialnością biznesu wynika, że aż 49,3 proc. firm w Polsce kieruje się chęcią szybkiego zarobku i nic poza tym. Prawie drugi tyle (42,5 proc.) podchodzi do biznesu z myślą o działaniach z zakresu CSR – czytamy w „Pulsie Biznesu”.
Eksperci zaznaczają, że świadome podejście do biznesu, to właśnie CSR, który przynosi wymierne korzyści i przedsiębiorcy, i pracownikom. Aby jednak faktycznie pojawiły się takie rezultaty społeczną odpowiedzialność biznesu w przedsiębiorstwie trzeba kształtować całościowo.
W badaniu przedsiębiorcy wskazywali największe wartości w biznesie. Najczęściej pojawiała się troska o jakość usług i satysfakcję klientów, na drugim wiedza i profesjonalizm, a na trzecim uczciwość i przejrzystość. Właściciele firm uznają też takie wartości, jak elastyczność, szacunek do otoczenia, pasja i zaangażowanie.
Niestety dla najmniejszej liczby przedsiębiorców wartością w prowadzeniu biznesu jest natomiast pomoc słabszym, konkurencyjność, działanie na rzecz środowiska lokalnego, patriotyzm oraz wspieranie krajowej gospodarki.
Więcej: pb.pl
20.08.2014
Sylwia Wedziuk
LINK