Puls Biznesu: Przedsiębiorcy przekonują się do CSR

Jak wynika z badania „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), coraz więcej przedsiębiorców z Polski wykorzystuje w swoich firmach rozwiązania z zakresu CSR (Corporate Social Responsibility), czyli Społecznej Odpowiedzialności Biznesu – informuje „Puls Biznesu”.

Działania dotyczące CRS przynoszą korzyści dla środowiska, regionalnej społeczności i pracowników. Na ich wykorzystywaniu zyskuje także przedsiębiorca. Wśród pozytywnych efektów CSR można wymienić takie aspekty, jak: lojalni, dobrze wyszkoleni pracownicy, budowanie wizerunku firmy poprzez współpracę z organizacjami pozarządowymi i zaangażowanie w inicjatywy społeczne oraz pozyskiwanie nowych rozwiązań i technologii we współdziałaniu z placówkami badawczymi.

Pozytywnym wnioskiem płynącym z badania jest ponad stuprocentowy wzrost udziału sektora MŚP w działaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W znacznym stopniu przyczyniły się do tego programy i konkursy dotujące przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na wykorzystywanie CSR.

Więcej: pb.pl
2.04.2014
Sylwester Sacharczuk
LINK