„Lato się skończyło, a wraz z nim sezon na lody. Hasło „Lody, lody, dla ochłody” miało jednak w tym roku mniejszą siłę niż dawniej. Czy to z powodu kryzysu, czy też niezbyt udanej pogody w lipcu – producenci lodów sprzedali ich znacznie mniej niż w poprzednie lato.” – czytamy na portalu tvn24.pl.
„Firma Unilever – lider polskiego rynku lodów – przyznała, że w czerwcu i lipcu 2009 roku Polacy kupili o 14,5 procent mniej lodów niż przed rokiem. Wartość sprzedaży zmniejszyła się jednak nieco mniej – o 13,2 procent.”
„- Branży zaszkodziły niskie temperatury na początku lata – mówi „Rzeczpospolitej” Zbigniew Grycan, prezes firmy „Grycan – Lody od pokoleń”. – Nie jest wykluczone, że już nie da się odrobić spadków z początku sezonu – dodaje.”
”W sierpniu była i ładniejsza pogoda, i więcej amatorów zimnych przysmaków. Tomasz Leszko z Nestle Polska także potwierdził, że sierpień był dla branży znacznie lepszy niż wcześniejsze miesiące. Jednakże jeden miesiąc nie nadrobi całego lata. Jego zdaniem, łączna sprzedaż lodów w Polsce będzie niższa niż w 2008 roku.”
”W Polsce 70 procent sprzedaży lodów przypada na okres od kwietnia do września. W ubiegłym roku na lody wydaliśmy łącznie ok. 1,2 miliarda złotych.”
Więcej: tvn24.pl
ktu/sk/k
23.09.2009