Po kilkunastu latach przerwy w funkcjonowaniu, 12 września reaktywowano działalność Ogólnopolskiej Rady Technicznej. Inicjatorami reaktywacji ORT były organizacje motoryzacyjne Polska Izba Motoryzacji, Związek Dealerów Samochodów, Związek Rzemiosła Polskiego, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Cech Rzemiosł Motoryzacyjnych w Warszawie, rzeczoznawcy niezależni.
Związek Rzemiosła Polskiego reprezentowali: Andrzej Duch , Józef Starczała , Andrzej Domagała i Jerzy łęczycki. Pierwszym i najpilniejszym zadaniem Rady będzie wypracowanie zasad i kontroli nad standardami i wskaźnikami w kalkulacjach szkód komunikacyjnych tak, aby zachować standardy techniczne napraw producentów samochodów i importerów lakierów.
ORT w imieniu organizacji motoryzacyjnych reprezentujących rynek dystrybucji i serwisowania pojazdów w Polsce chce zmiany formy, a ściślej uporządkowana organizacyjnej i prawnej kwestii rozliczania i likwidacji szkód komunikacyjnych. Wskaźniki i wyliczenia, na których opiera się system rozliczania i likwidacji szkód komunikacyjnych w Polsce muszą być jasne, klarowne, jednoznaczne i podlegające merytorycznej kontroli.
Więcej:LINK
Fot: LINk