Od stycznia tego roku obowiązuje znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Znowelizowana ustawa wnosi zmianę składu komisji zarządzających dla zwiększenia reprezentacji. Zmiana ma na celu umożliwienie przedstawicielom środowiska, z którego wpłaty na fundusze promocji pochodzą, większy wpływ na sposób wydatkowania środków tych funduszy.
Zgodnie z nowelizacją w skład nowych komisji wchodzi 5 przedstawicieli producentów, 3. przetwórców oraz 1 Krajowej Rady Izb Rolniczych. Sekretarz stanu Jacek Bogucki, wręczając nominacje podkreślił, że marka polskiej żywności staje się coraz bardziej rozpoznawalna i jest to m.in. zasługa działań promocyjnych, w tym realizowanych właśnie z funduszy promocji. – Potrzebna jest jednak większa efektywność ich wykorzystania – podkreślił sekretarz stanu dodając, że wiele jest jeszcze do zrobienia chociażby w zakresie reakcji na występujący na niektórych rynkach „czarny PR”.
Na mocy ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych powołanych jest 9 odrębnych funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, mięsa końskiego, mięsa owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb. Celem funduszy jest promowanie i wspieranie spożycia polskich produktów rolno-spożywczych, zarówno na rynkach krajowych, jak i zagranicznych.
Więcej: LINK