– Nowa perspektywa finansowa UE stawia przed nami nowe wyzwania. To przede wszystkim szansa, aby wzorem ubiegłych lat i naszym wspólnym wysiłkom przekuć je w sukces naszych przedsiębiorców na międzynarodowych rynkach – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas konferencji podsumowującej realizację projektu systemowego MG „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” w ramach „Dnia Przedsiębiorcy”.
Projekt koncentrował się na poprawianiu wizerunku Polski wśród zagranicznych partnerów społecznych, wsparciu dla 15 priorytetowych branż gospodarki oraz poprawie dostępu do informacji o Polsce i polskiej gospodarce.
– Działania te były wspierane przez nasze WPHI, kontakty na szczeblu międzyrządowym tworząc tym samym spójny system wspierania eksportu. Miały również pozytywny wpływ na jego wzrost zarówno na rynki krajów perspektywicznych, objętych programami promocji ogólnej, jak i rynki priorytetowe objęte branżowymi programami promocji – dodał Janusz Piechociński.
Szef resortu gospodarki zwrócił uwagę, że w 2014 r. nasz eksport do krajów, na których realizowane były programy promocji ogólnej, wyniósł 7,8 mld dolarów i w porównaniu do 2012 r. wzrósł o 22 proc. Wzrosła również liczba polskich firm eksportujących towary na wszystkie rynki objęte programami promocji ogólnej łącznie o 19,6 proc.
Więcej: LINK