„Przedstawiciele Związku Rzemiosła Polskiego mówią, że mikro i małym firmom brakuje wsparcia ze strony państwa. Polskie marki są za mało promowane – podkreśla Jerzy Bartnik-prezes ZRP.” – czytamy na portalu Inwestycje.pl.
„Tymczasem około 30 procent polskiego eksportu, pochodzi z mikro i małych firm. Ich nazw nikt jednak nie zna, gdyż firmuje je na przykład Fiat czy Opel. Jerzy Bartnik liczy na to, że polskie marki uda się wypromować dzięki środkom z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Środki nie są małe, gdyż jest to blisko 70-ciu milionów złotych. Bartnik podkreśla, że Polska ma wspaniałe produkty spożywcze, wysokiej jakości produkty wytwarzane z drewna. Sprzedawane są one w wielu sieciach w Europie. Trzeba wreszcie pokazać, że to jest polskie – podkreśla Jerzy Bartnik. Ważną rzeczą dla promowania polskich marek, jest pokazywanie się na wszystkich europejskich imprezach, niekoniecznie największych. Jerzy Bartnik zaznaczył, że promowanie się w Europie nie jest łatwe i dlatego sami przedsiębiorcy nie dadzą rady. Pomoc państwa jest tutaj nieodzowna.”
Więcej: inwestycje.pl
30.06.2010