Dz.G.Prawna: Mały biznes boi się drakońskich kar

Ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. z 2014 r. poz. 915) uwalnia sprzedawców od metkowania ceną każdego produktu – podaje dziennik. Teraz wystarczy jedna cena umieszczona na półce. 
Ustawa wprowadza też kary za niewykonanie obowiązków informacyjnych i te właśnie budzą wątpliwości przedsiębiorców. Państwowa Inspekcja Handlowa za jednorazowe wyłapanie niedopatrzenia informacyjnego ukaże kontrolowanego grzywna w wysokości 20 tys. „przyłapany” trzy razy zostanie ukarany kwotą 40 tys. zł.

Przedsiębiorcy będą karani za brak lub nieprawidłowe uwidocznienie ceny, tj. uwidocznienie w sposób niejednoznaczny, budzący wątpliwości oraz uniemożliwiający porównanie cen. Wyżej wymienione przesłanki zostały określone bardzo ogólnie, co daje inspektorom dużą swobodę przy nakładaniu kar – ostrzega Magdalena Osińska, dyrektor ds. prawnych z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji – czytamy w dzienniku.
Więcej:
dgp.pl
Joanna Kowalska
24.07.2014