Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w związku z wprowadzonymi aktualizacjami programu Płatnik (metryki 103 i 104) uległa zmianie obsługa certyfikatów. W programie ZUS zreorganizował widoki związane z przekazem elektronicznym dokumentów do ZUS. W Ustawieniach przekazu elektronicznego wybór certyfikatów odbywa się bezpośrednio z magazynów systemowych (bez rejestracji w programie Płatnik).
Jeśli pojawią się błędy w trakcie wysyłki elektronicznej dokumentów do ZUS sprawdź ustawienia certyfikatów (Menu przekaz – Ustawienia przekazu elektronicznego – Certyfikaty):
• Certyfikat użytkownika – wyświetlany jest certyfikat, który ma być wykorzystywany do podpisywania przesyłek do ZUS. Jeśli nie widzisz w tym miejscu swojego certyfikatu kliknij przycisk Wybierz, zaznacz odpowiedni certyfikat i potwierdź wybór.
• Certyfikat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – nazwa aktualnego certyfikatu ZUS to PE-2-ZUS-EWD. Jeśli nazwa certyfikatu nie jest wyświetlona kliknij przycisk Pobierz, zaznacz pobrany certyfikat i potwierdź wybór.
Więcej: LINK