– Żeby kopie były faktycznie bezpieczne, powinny być przechowywane w innym miejscu niż podstawowa baza danych. To jednak wiąże się z kosztami. Jeśli firmy będą mieć obowiązek przekazywania nośników z kopiami do wyspecjalizowanych firm, to pojawią się koszty. I zamiast e-dokumentacji w małych firmach nadal będzie królować papier – powiedziała Dziennikowi Gazecie Prawnej, Bogusława Nowak-Turowiecka, ekspert ubezpieczeniowy w Związku Rzemiosła Polskiego.
– Postęp techniczny powoduje, że jeszcze jakiś czas temu w użyciu były dyskietki, które zostały wyparte przez płyty CD. Za kilka lat komputery mogą nie mieć czytników umożliwiających ich odtworzenie. I właśnie z tego powodu mogą się pojawić problemy, bo przedsiębiorcy będą zmuszeni do przegrywania dokumentów pracowniczych z jednego nośnika na drugi – dodała ekspertka ZRP.
Zachęcamy do zapoznania się z artykułem „E-archiwa muszą być bezpieczne” w dzisiejszym (12.12.2916 r,) wydaniu Gazety Prawnej. Mowa w nim o przechowywaniu dokumentacji pracowniczej, już nie w wersji papierniczej a w elektronicznej. O zaletach i wadach zmiany wypowiadają się przedstawiciele organizacji pracodawców. W połowie 2018 roku czas przechowywania dokumentacji ma się skróć z 50 do 10 lat.
Więcej:
edgp.pl
Bożena Wiktorowska
12.12.2016
LINK