Rzemiosło w Polsce przeżywa na nowo rozkwit. Coraz więcej osób docenia produkty ręcznie wykonane. Dużym wyzwaniem dla twórców rękodzieła jest pozyskanie klientów nie tylko na gotowe produkty, ale przede wszystkim na indywidualne zamówienia.
Obecny rozwój technologiczny sprawił, że z zakupami przenosimy ze sklepów stacjonarnych na platformy internetowe. Dokonanie zakupów za pomocą przeglądarki jest bardzo wygodne: nie zmusza nas do opuszczenia mieszkania bądź biura. Dodatkowo rozbudowana sieć serwisów oferujących płatności internetowe, zapewnia nam bezpieczeństwo i pewność transakcji. W polskiej sieci powstało wiele systemów umożliwiających założenie własnego sklepu internetowego oraz wykorzystanie gotowych platform aukcyjnych.
Jednak w przypadku rzemiosła, tworzenie własnego sklepu internetowego nie należy do najtańszych rozwiązań. To nie tylko utrzymanie hostingu, domeny czy aktualizacji oprogramowania, to także konieczność wyłożenia środków finansowych na pozycjonowanie i promocję. Inną kwestią są rozwiązania prawne, nad którymi trzeba mieć kontrolę (zgłaszać bazę klientów do Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych czy regularnie aktualizować regulaminu).
Pełen tekst: