Gazeta pl.: Wypadek w pracy. Co robić?

Na portalu gazeta.pl znajdziemy przydatne porady zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy, dotyczące postępowania w sytuacji, gdy pracownik ulegnie wypadkowi.

Pracodawca ma obowiązek zawiadomić okręgowego inspektora pracy i prokuratora o wypadku ciężkim i śmiertelnym, a także w sytuacji, gdy wypadek spotka więcej niż jednego pracownika (wypadek zbiorowy). Szczegóły postępowania określa Kodeks pracy. Na pracodawcy ciąży także odpowiedzialność wyeliminowania lub ograniczenia zagrożenia oraz zapewnienie pierwszej pomocy. Konieczne jest także zabezpieczenie miejsca wypadku do czasu wyjaśnienia okoliczności zdarzenia.

Osoby przebywające na zwolnieniu lekarskim po wypadku przy pracy otrzymują świadczenie. Przez pierwsze 33 dni płaci je pracodawca, a potem do okresu pół roku (182 dni) Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Warto zwrócić również uwagę, że wypadek przy pracy obejmuje także czas drogi do i z miejsca zatrudnienia. Pracownik musi jak najszybciej poinformować pracodawcę o zaistniałej sytuacji.

W artykule znajdziemy także informacje o kwotach odszkodowania oraz możliwościach wyegzekwowania dodatkowych pieniędzy w przypadkach szczególnych.

Więcej: gazeta.pl
11.08.2014
Bartosz Sendrowicz
LINK