Puls Biznesu: Humaniści nie uwędzą kiełbasy

– Polskie produkty mięsne zdobywają sobie coraz więcej entuzjastów również poza granicami kraju. Ich popularność może powodować niepokój zagranicznych producentów. Ale fakty są takie, że nasze mięso jest zdrowe, smaczne, a polscy przedsiębiorcy zachowują najwyższe standardy produkcji – podkreślił w czasie zorganizowanej w Związku Rzemiosła Polskiego konferencji zapowiadającej tegoroczną edycję „Świętomięsa Polskiego”  Jerzy Bartnik, prezes ZRP – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

W czasie konferencji mawiano atrakcje, jakie czekają uczestników wydarzenia. Organizatorzy podkreślali również charakter promocyjny imprezy. – Żywność to nasz atut – powiedziała na spotkaniu Anita Szczykutowicz, dyrektor Departamentu Promocji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Poinformowała także o powstaniu międzyresortowej grupy roboczej ds. promocji polskiej żywności.

Rzemieślniczych firm wędliniarskich jest w Polsce ok. 2000 i liczba ta od lat jest stabilna. Zdaniem organizatorów szkolnictwo w Polsce wymaga reformy, która promowałaby naukę zawodu i zapewniała młodym ludziom możliwość zatrudnienia np. w prężnie rozwijającym się przemyśle wędliniarskim.

Więcej: pb.pl
Iwona Jackowska
25.06.2013
LINK