Targi Rzemiosła Artystycznego – zakończone!

W dniach 6 i 7 czerwca br. – po kilkuletniej przerwie – odbyły się w Warszawie Targi Rzemiosła Artystycznego. Wydarzenie odbyło się w ramach Europejskiego Tygodnia Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Organizatorem targów był Związek Rzemiosła Polskiego – Ogólnopolska Komisja Rzemiosł Artystycznych.

 

Pomysłodawcami i głównymi animatorami targów byli: Olga Verbeniec – Starsza Ogólnopolskiego Cechu Rzemieślników Artystów oraz Adam Gołembowski – przewodniczący Ogólnopolskiej Komisji Rzemieślników – Artystów ZRP. Sponsorami Targów był Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego oraz Marlew Sp. z o.o.

 

Patronat honorowy nad tym wydarzeniem objęli: Wojewoda Mazowiecki, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Prezydent M. St. Warszawy, Prezes Związku Rzemiosła Polskiego oraz Prezes Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości. Patronami medialnymi imprezy byli: dziennik „Rzeczpospolita”, TVP INFO, Radio Kolor, miesięcznik „Świat Elit” oraz miesięcznik „Mała Firma”.

 

W targach uczestniczyło kilkudziesięciu wystawców z całej Polski. Prezentowano wyroby na najwyższym światowym poziomie – od biżuterii tradycyjnej poprzez oryginalną biżuterię opartą na technice reliefowej, witrażownictwo, brązownictwo, kowalstwo artystyczne, kamieniarstwo, meblarstwo, rzeźbę w drewnie, haft artystyczny, ręcznie zdobioną ceramikę, kaletnictwo, krawiectwo artystyczne – kończąc na aparatach ortopedycznych w designerskie wzory.

 

Otwarcia Targów dokonał Prezes Związku Rzemiosła Polskiego – Jerzy Bartnik. W wystąpieniu otwierającym imprezę Prezes Związku podkreślił wagę i znaczenie profesjonalnej promocji polskiego rzemiosła zarówno w kraju, jak i za granicą. W czasach niezwykle silnej konkurencji na rynku szanse na sukces mają tylko te firmy i wyroby, które są skutecznie, profesjonalnie promowane – powinny się tym zajmować organizacje rzemiosła. Dlatego też Związek Rzemiosła Polskiego zadania z zakresu promowania rzemiosła na rynku krajowym i europejskim stawia na bardzo wysokim miejscu w programie na nową kadencję, która rozpocznie się 16 czerwca br. Już teraz ZRP podejmuje wiele działań w tym zakresie, których wynikiem było (lub będzie niebawem) uczestnictwo rzemiosła polskiego w krajowych i międzynarodowych wydarzeniach o charakterze promocyjno-wystawienniczo-targowym.