Dobiegło końca pierwsze trzydniowe szkolenie z PR-u, realizowane przez Związek Rzemiosła Polskiego w ramach projektu „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP”.
Warszawskie warsztaty prowadził Andrzej Szastok – trener biznesu, coach oraz członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. W spotkaniu wzięło udział dwudziestu przedsiębiorców, pracowników zarządzających firmami oraz przedstawicieli organizacji związanych z tym sektorem. Uczestnicy poznali najczęściej stosowane narzędzia PR i nauczyli się opracowywać strategię działań public relations. Poznali tajniki psychologicznych aspektów PR. W ramach ćwiczeń przygotowali kampanię wprowadzania produktu na rynek.
Zwieńczeniem szkolenia była symulacja konferencji prasowej w wykonaniu uczestników. Część kursantów wcieliła się w rolę zarządu firmy, który znalazł się w sytuacji kryzysowej, a pozostali w rolę dziennikarzy, którzy mieli za zadanie uzyskać informacje związane z kryzysem. Kursanci przyznali, że jest to znakomity sposób na sprawdzenie zdobytej podczas szkolenia wiedzy, a także dobra okazja do spróbowania swoich sił przed rzeczywistym kontaktem z mediami.
Uczestnicy dobrze ocenili wartość merytoryczną szkolenia. Szczególnie ważne były dla nich zajęcia w grupach i case study, dzięki którym poznali w praktyce metody stosowania instrumentów public relations w codziennym działaniu. Bardzo pozytywnie odebrali również zajęcia związane z przygotowywaniem informacji prasowych i tworzeniem strategii komunikacji wewnętrznej.
Po zakończeniu szkolenia e-learningowego wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu „Public relations dla małych i średnich przedsiębiorstw”.
Kolejne szkolenia z projektu „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” zostaną zorganizowanych w największych miastach Polski i będą trwać do kwietnia 2012 roku.
Projekt „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Realizowany od grudnia 2010 roku projekt ma za zadanie wesprzeć mikro i małe przedsiębiorstwa w korzystaniu z możliwości, jakie oferuje PR oraz dobra strategia komunikacji firmy.