Rzeczpospolita: Pracodawcy też chcą być na wizji

„Związki pracodawców żądają takiego samego dostępu do TVP i radia, jaki mają partie polityczne” – czytamy w Rzeczpospolitej.

„Dlatego zamierzają walczyć o prawo do prezentowania swoich stanowisk w mediach publicznych.
Chcą miesięcznie trzech godzin czasu antenowego w TVP i Polskim Radiu do podziału między siebie i związki zawodowe. To tyle samo, ile minimalnie przyznano partiom politycznym.
Konfederacja Pracodawców Polskich, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i Związek Rzemiosła Polskiego przygotowały w tej sprawie wspólne stanowisko. W piątek przekazały je Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji.”

„Zdaniem pracodawców w mediach publicznych brakuje programów ekonomicznych i gospodarczych. Twierdzą, że w telewizji dominuje polityka, która nie zawsze łączy się z merytoryczną analizą sytuacji w kraju. Powołują się na monitoring TVP z lipca 2008 r., który wykazał, jakie są dysproporcje w prezentowaniu stanowisk partii i partnerów społecznych. W tym czasie politycy zaprezentowali się łącznie 689 razy – przez pięć godzin i 44 minuty, związkowa „Solidarność” przez 5 minut, a Związek Sadowników RP przez ponad 3 minuty. Organizacje pracodawców nie pojawiły się w TVP ani razu.”

„Obecne przepisy regulujące pojawianie się w mediach związków pracodawców i związków zawodowych nakazują emitować w telewizji jedną audycję, w której mogą one prezentować swoje stanowiska. Taki był właśnie program „Debata” w TVP Info, ale został zawieszony.”

Więcej: rp.pl

Sebastian Kucharski

23.11.2009

LINK