Firmy i organizacje, które przygotowały raport z zakresu CSR / zrównoważonego rozwoju, mogą go zgłosić do konkursu Raporty Społeczne. Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania pozafinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Nabór publikacji trwa do 7 sierpnia br.
– Raporty społeczne stanowią jedno z kluczowych narzędzi do prezentowania prowadzonej przez firmę działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. O tę aktywność coraz częściej pytają klienci, pracownicy czy inwestorzy. Udział w konkursie pozwala na szerszą komunikację wydanego raportu, a przez to na informowanie swoich interesariuszy o zaangażowaniu społecznym, środowiskowym czy dotyczącym ładu organizacyjnego. Zachęcam więc do udziału w konkursie Raporty Społeczne – pierwszym takim konkursie w Polsce, który ocenia sposób ujawniania danych niefinansowych – powiedziała Marzena Strzelczak z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Dzięki tej inicjatywie wyróżniane są przedsiębiorstwa i organizacje, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami. Stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób ujawniać dane niefinansowe. Jest to ważne w perspektywie obowiązującego od 2017 r. obowiązkowego raportowania niefinansowego obejmującego największe firmy w Polsce.
Konkurs organizowany jest przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte, pod patronatem Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Finansów, Federacji Konsumentów i Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.
Udział w konkursie jest bezpłatny.
Więcej: LINK