W opinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nowe formularze są bardziej czytelne i mniej do wypełniania. W kwietniu uproszczone formularze weszły do użytku już w całym kraju.
Na bazie 60 dotychczasowych wniosków utworzono 40 nowych, co w założeniu miało ułatwić ich właściwy wybór. Wyniki, wypełnianej w pilotażu, ankiety jasno wskazują, że klienci oceniają nowe druki pozytywnie. Najistotniejsze zmiany dotyczą zmniejszenia liczby stron i danych do wypełnienia, prostota zwrotów i poleceń, a także czytelność podpowiedzi i wyjaśnień. Respondenci wersji pilotażowych mogli ocenić jakość nowych wniosków w 5 stopniowej skali. Średnia wystawionych blisko 5,5 tys. ocen przekroczyła 4. Co niezwykle istotne, Zakład zdecydował się wprowadzić do niektórych formularzy jeszcze pewne poprawki, które sugerowali klienci, jak wytłuszczenie najważniejszych informacji, czy powiększenie czcionki.
Jest to pierwsza grupa formularzy, nad kolejnymi ZUS będzie pracować do końca roku.
Więcej: LINK