VIII Forum Szkół Rzemiosła

W dniach 5-6 marca 2025 r. w Pałacu Chodkiewiczów odbędzie się VIII Forum Szkół Rzemiosła. Organizatorem tego branżowego wydarzenia jest Związek Rzemiosła Polskiego.

Corocznie organizowane forum ma na celu promocję dialogu społecznego skutecznie wpisującego się w działania związane z nadzorem przebiegu przygotowania zawodowego w rzemiośle pracowników młodocianych, udzielaniem pomocy merytorycznej i organizacyjnej rzemieślnikom szkolącym uczniów, a także tworzeniem i prowadzeniem branżowych szkół rzemiosła.

Tematem przewodnim tegorocznego Forum będzie „Sztuka łączenia tradycji z nowoczesnością”.

Główne jego cele to m.in.:

  • wsparcie struktur rzemiosła i branżowych szkół rzemieślniczych w cyfrowej transformacji,
  • wskazanie rozwiązań i kierunków rozwoju nowoczesnej edukacji zawodowej, w tym przedstawienie nowych możliwości zastosowania w niej narzędzi cyfrowych,
  • zaprezentowanie inspirujących przykładów wykorzystania nowych technologii dla wzmocnienia umiejętności, wiedzy i roli społecznej nauczycieli, mistrzów szkolących oraz doradców zawodowych.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Minister Edukacji, Minister Cyfryzacji, Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji,  portal Mapa Karier i Escola S.A. Z kolei patronat medialny: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, magazyn Tik w Edukacji, wydawnictwo My Zawodowcy oraz portal kształcenie-zawodowe.pl.

Forum będzie doskonałą okazją do nawiązania partnerstw na rzecz rozwoju kształcenia zawodowego oraz wymiany doświadczeń pomiędzy osobami, dla których postęp szkolnictwa branżowego jest działaniem priorytetowym w procesie zwiększania skuteczności nauczania zawodowego,  w tym jego cyfryzacja.

Do udziału w wydarzeniu zapraszamy każdego, kto interesuje się przyszłością kształcenia zawodowego w Polsce. W szczególności: przedstawicieli sieci organizacji rzemiosła, kadrę akademicką, nauczycieli centrów kształcenia zawodowego, ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, szkół prowadzących kształcenie zawodowe, nauczycieli przedmiotów zawodowych, pracowników kuratoriów oświaty oraz doradców zawodowych ze szkół i placówek.

Szczegółowych informacji o wydarzeniu, w tym o rejestracji udziela Zespół Oświaty Zawodowej i Problematyki Społecznej pod numerem telefonu: 721 500 295.

Poniżej można pobrać program wydarzenia:

Prowadzącym wydarzenie będzie:

Krzysztof Sadowski

Doktor nauk ekonomicznych, specjalizujący się w praktycznym zastosowaniu metod matematyczno-statystycznych do problematyki rynku pracy oraz w marketingu instytucji działających nie dla zysku. Absolwent programu doktoranckiego prowadzonego przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w służbach zatrudnienia w Polsce na szczeblu lokalnym i centralnym. Autor publikacji związanych z finansowaniem rynku pracy. Organizator szkoleń i inicjator tworzenia narzędzi informatycznych. Aktualnie ekspert Zespołu Oświaty Zawodowej i Problematyki Społecznej Związku Rzemiosła Polskiego.

Prelegenci oraz paneliści:

Agnieszka Chruszcz

Naczelnik Wydziału Prywatności w Komunikacji Elektronicznej Departamentu Telekomunikacji w Ministerstwie Cyfryzacji. Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego na kierunkach prawo oraz socjologia. Odbyła aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie zakończoną zdanym egzaminem radcowskim.

Artur Kowalski

Redaktor naczelny portalu www.ksztalcenie-zawodowe.pl, Ekspert MEN , Ekspert Polskiej Izby Motoryzacyjnej, wykładowca akademicki, autor podstaw programowych i programów nauczania, dyrektor  placówki Centrum Kształcenia Zawodowego w Pleszewie, kierownik warsztatu samochodowego, diagnosta samochodowy, trener,egzaminator, autor poradników metodycznych do kształcenia zawodowego, nauczyciel kształcenia zawodowego .

Monika Kania

Główny specjalista w Sekcji - Pracownia VR/AI w Ośrodku Szkolenia Ustawicznego i Współpracy Międzynarodowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Posiada doświadczenie w organizacji szkoleń, warsztatów edukacyjnych i wydarzeń międzynarodowych. Obecnie koncentruje się na wdrażaniu nowoczesnych technologii VR i AI w proces szkolenia kadr wymiaru sprawiedliwości. Od ponad 12 lat związana z wymiarem sprawiedliwości, jako sekretarz sądowy w Sadzie Rejonowym Lublin-Zachód w Lublinie, gdzie zdobyła cenne doświadczenie w administracji i pracy zespołowej. Wcześniej pracowała w branży sprzedaży i marketingu, rozwijając kompetencje w zakresie negocjacji, kontaktu z klientem i zarządzania marką. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – Wydział Prawa i Administracji (administracja) i Wydział Artystyczny (grafika komputerowa).

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Dyrektor Cechu Rzemiosł Różnych w Raciborzu. Od 16 lat jest związana z rzemiosłem, a od ponad roku pełni funkcję dyrektora. Ukończyła studia z zakresu rachunkowości zarządczej. Jej celem jest nieustanny rozwój, aby wspierać rzemieślników oraz łączyć tradycję z nowoczesnością.

Maciej Całka

Przedsiębiorca, społecznik, Prezes Izby Rzemieślniczej w Kaliszu.
Absolwent Politechniki Wrocławskiej i podyplomowych studiów pedagogicznych. Nauczyciel, instruktor, trener i promotor szkolnictwa zawodowego oraz idei „Long life learning”.

Założyciel jedynej ogólnopolskiej grupy tematycznej na FB „Popieram rzemiosło” skupiającej ponad 600 osób.

Wraz z żoną i synami prowadzi firmę rodzinną „Całka Service”, której tradycje sięgają już 3 pokoleń. Działamy w szeroko pojętej branży motoryzacyjnej ale oprócz napraw samochodów i regeneracji podzespołów wspieramy także naszym doświadczeniem inne serwisy poprzez obsługę i naprawę warsztatowych urządzeń diagnostycznych realizowaną wyjazdowo w siedzibie u klienta.

Prowadzimy szkolenia dla mechaników, nauczycieli przedmiotów zawodowych a także uczniów szkół technicznych. Realizujemy corocznie kształcenie pracowników młodocianych kończące się egzaminem na tytuł czeladnika w zawodzie. Obszar szkoleń obejmuje oprócz motoryzacji również lotnictwo. Naszą wiedzą w formie dostosowanej do wymagań uczestników i danej podstawy programowej wsparliśmy do tej pory już ponad 1200 osób.

Magda Olborska

ESG Manager w Samsung Electronics Polska

W firmie Samsung odpowiada za zrównoważony rozwój. Inicjatorka programów wspierających tworzenie innowacji społecznych i środowiskowych w oparciu o nowe technologie, w tym pierwszego w Polsce inkubatora dla start-upów działających na rzecz Agendy 2030 oraz Solve for Tomorrow - programu, który rozwija kompetencje przyszłości. Propagatorka dobrych praktyk w odpowiedzialnym korzystaniu z cyfrowych urządzeń. Laureatka 4. edycji Nagrody „Ludzie, którzy zmieniają biznes” przyznanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w 2021 roku. W branży CSR nieprzerwanie od 15 lat, zdobywając doświadczenie w sektorze ubezpieczeniowym, m.in. w zarządzie Fundacji PZU i jako szefowa działu sponsoringu, prewencji i CSR. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Piotr Moroch

Kierownik Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Rzeszowie, kierownik liniowy Europejskiej Sieci Służb Zatrudnienia EURES, od 7 lat związany z samorządem – swoja pracę zawodową zaczynał w obszarze środków unijnych. Koordynator dwóch projektów pilotażowych finansowanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z rezerwy Funduszu Pracy: jednego w zakresie nowoczesnych technologii, a dokładniej wprowadzającego wirtualną rzeczywistość VR do poradnictwa zawodowego, drugiego w zakresie przetestowania rozwiązań w zakresie superwizji dla doradców zawodowych.

Poza pracą zawodową realizuje się również jako konferansjer na wielu różnorodnych wydarzeniach. Magister Prawa oraz Ekonomii na Uniwersytecie Rzeszowskim. Ukończył studia podyplomowe „Zarządzanie finansami i controlling menedżerski” na Politechnice Rzeszowskiej. W trakcie studiów między innymi odbył praktyki w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz udzielał się w wolontariacie, czego zwieńczeniem było otrzymanie tytułu Wolontariusza Podkarpacia. Ponadto pełnił funkcje m.in. Przewodniczącego Samorządu Studentów oraz Marszałka Parlamentu Studentów w swojej Alma Mater Uniwersytecie Rzeszowskim. Na szczeblu krajowym był członkiem Rady Wykonawczej Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej – podmiotu reprezentującego wszystkich studentów w kraju. W wolnych chwilach realizował się w studenckim Radiu Feniks.fm, a także w zespole tańca ludowego.

Interesuje się podróżami, motoryzacją, ekonomią oraz nowoczesnymi technologiami. Zależy mu na jakościowym i dostępnym doradztwie zawodowym, umożliwiającym trafny wybór satysfakcjonującego zawodu, który ma ogromny wpływ na wiele pozazawodowych aspektów życia.

Agnieszka Marszałek

Liderka Projektu „Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji jako narzędzia wspierającego uczenie się przez całe życie”. Od 2012 r. zaangażowana w przygotowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji w Polsce, potem założeń dla Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i Rejestru Kwalifikacji, a następnie wdrażanie nowych rozwiązań w ministerstwach. Po przejęciu w 2018 r. Rejestru przez IBE, odpowiedzialna za realizację ustawowych zadań podmiotu prowadzącego Rejestr, potem za działania związane z monitorowaniem ZSK. Od 2021 r. odpowiedzialna za całość prac związanych z Rejestrem. Obecnie zaangażowana także w tworzenie i rozwój narzędzi cyfrowych ułatwiających wykorzystanie danych z Rejestru w podejmowaniu wyborów edukacyjnych i zawodowych, z zastosowaniem AI.  Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywała w organizacjach pozarządowych, instytucjach samorządowych oraz w administracji rządowej, a także w placówkach naukowo-badawczych.

Dominika Wisniewska

Managerka ds rozwoju rozwiązań dla edukacji, Google for Education, Polska

Ma ponad 15 letnie doświadczenie zawodowe w obszarze wsparcia edukacji cyfrowej, promocji projektów edukacyjnych i biznesowych skierowanych do dzieci, młodzieży i dorosłych. Specjalizuje się w gromadzeniu społeczności wokół ważnych społecznie tematów (kompetencje przyszłości, włączenie cyfrowe, inkluzja społeczna). Tworzyła projekty i wydarzenia skierowane dla uchodźców z Ukrainy, kobiet z małych miejscowości, osób z pokolenia silver. Jest propagatorką działań z zakresu wzmacniania kompetencji przyszłości wśród pokolenia silver, kadry nauczycielskiej oraz dyrektorów szkół.  Zainicjowała serie edukacyjne takie, jak „Piątki dla Nauczycieli”, „Innowacyjna szkoła”, czy „CDT, czyli Codzienna Dawka Technologii”. Wielokrotnie występowała w panelach eksperckich, aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem z zakresu wyrównywania szans kobiet na rynku pracy oraz edukacji przyszłości. Propaguje nowoczesne podejście do nowych technologii.

Jest doktorką nauk społecznych z zakresu nauki o mediach i autorką kilkunastu artykułów naukowych oraz monografii na temat zagranicznych systemów medialnych. Prowadzi działalność naukową, w której zajmuje się m.in. rolą mediów w polityce, wpływem nowych mediów na społeczeństwo i językiem polityki. Od 7 lat prowadzi warsztaty i seminaria dyplomowe na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

fptbty

Główny specjalista w Biurze Edukacji i Zatrudnienia KG OHP, posiada ponad 20 letnie doświadczenie związane z koordynacją zadania refundacji wynagrodzeń młodocianych pracowników oraz z obszaru kształcenia zawodowego. Współtworzyła systemy informatyczne Delfin i Delfin II, pełniąc rolę Administratora merytorycznego. Zaangażowana w działania na rzecz młodzieży i wspieranie inicjatyw edukacyjnych oraz zawodowych.

Justyna Podlińska

Adwokat przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Krakowie. 

Doświadczenie zawodowe zbudowała w oparciu o współpracę z renomowanymi kancelariami w Krakowie i w Warszawie o specjalizacji szeroko pojmowanego prawa gospodarczego. 

Zajmuje się bieżącą obsługą prawną spółek prawa handlowego oraz kompleksowym doradztwem w zakresie korporacyjnego funkcjonowania podmiotów gospodarczych, w tym Związku Rzemiosła Polskiego, izb rzemieślniczych, cechów. 

Reprezentuje Klientów w procesach negocjacyjnych poprzedzających in genere planowane inwestycje rynkowe oraz w postępowaniach przedsądowych i sądowych. 

Maciej Rojek

Absolwent Międzywydziałowych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych Uniwersytetu Warszawskiego. Konsultant biomedyczny w Polskim Banku Komórek Macierzystych S.A. Asystent w Fundacji Badań i Rozwoju Nauki i Polbionica. Specjalista ds. Programu Erasmus+ i Europass w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.

Małgorzata Wokacz-Zaborowska

Dyrektorka Pomorskiej Izby Rzemieślniczej Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Gdańsku. Członkini Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego, Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości, Gdańskiej Rady Przedsiębiorczości, Pomorskiej Rady Oświatowej. Członkini Rady Gospodarczej przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Przewodnicząca Pomorskiej Rady ds. Kobiet przy Zarządzie Województwa Pomorskiego. Koordynuje prace Sztabu Pomorskich Przedsiębiorców. Wiceprzewodnicząca Parlamentu Hanzeatyckiego.

Absolwentka wydziału lingwistyki stosowanej, wydziału stosunków międzynarodowych ze specjalizacją integracja europejska oraz wydziału geografii i studiów regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletnia ekspertka ds. stosunków międzynarodowych i bezpieczeństwa w Kancelarii Prezydenta RP i w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego.

Radosław Gałka

Renomowany przedsiębiorca i inżynier z ponad 15-letnim doświadczeniem w transgranicznej rekrutacji w Europie. Jego innowacyjne podejście do biznesu doprowadziło do stworzenia kilku czołowych projektów w branży HR. Jego osiągnięcia obejmują założenie i zarządzanie wieloma agencjami pracy oraz stworzenie popularnego portalu rekrutacyjnego, który przyciąga miliony użytkowników rocznie. Od lat rozwija również projekt związany z technologią VR, koncentrując się na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych.

Piotr Gołębiowski

Doświadczony menedżer i ekspert w obszarze edukacji zawodowej oraz organizacji wydarzeń. Koordynator WorldSkills Poland, odpowiedzialny za rozwój konkursów umiejętności w Polsce. W Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji zarządzał zespołem odpowiedzialnym za organizację akcji pomocowej dla dzieci z terenów dotkniętych powodzią, skutecznie koordynując współpracę z Ministerstwem Edukacji, Kuratoriami Oświaty i partnerami biznesowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami edukacyjnymi i eventowymi, strategiach rozwoju oraz budowaniu partnerstw międzysektorowych.

Andrzej Stępnikowski

Kierownik Grupy Badawczej ds. Innowacyjności i Przedsiębiorczości w Centrum Badań Edukacji Zawodowej i Zarządzania Innowacjami  (Sieć Badawcza Łukasiewicz-Instytut Technologii Eksploatacji). Przedstawiciel ds. Współpracy Międzynarodowej.

Od 2006 do 2020 - przez 14 lat w Związku Rzemiosła Polskiego (jako zastępca dyrektora Zespołu Oświaty Zawodowej i Problematyki Społecznej). Przez 10 lat (2010-2020) członek Komitetu Doradczego ds. Kształcenia Zawodowego i Szkoleń (ACVT) i członek Rady Zarządzającej CEDEFOP.

W latach 2018-2020 członek ministerialnej Rady Programowej ds. Kompetencji. Obecnie (od 2018 r. – do chwili obecnej) członek Społeczności Ekspertów ds. Przygotowania Zawodowego CEDEFOP (Saloniki) oraz Grupy Krajowych Ekspertów OECD ds. Kształcenia Zawodowego (Paryż).

Koordynator około 15 projektów finansowanych przez UE (m.in. LdV, Erasmus+) w zakresie kształcenia zawodowego, CVET i edukacji w zakresie zielonej gospodarki. Połowa projektów z budżetem powyżej 500.000 Euro. Kierownik projektu „Nowa jakość egzaminów zawodowych w rzemiośle” (2016-2020) oraz Centralny Akcelerator Innowacji „Mazovian Startupolis” (od 2024) i wielu innych (m.in. COViR, ENCORE, VR-PLC).

Dorota Jędrasik

Specjalista ds. szkoleń w Sekcji - Pracownia VR/AI w Ośrodku Szkolenia Ustawicznego i Współpracy Międzynarodowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej – Wydział Prawa i Administracji. Wieloletni pracownik Krajowej Szkoły. Początkowo zajmująca się organizowaniem wydarzeń i projektów szkoleniowych w ramach szkoleń ustawicznych, następnie współtworzeniem i zarządzeniem Platformą Szkoleniową e-KSSiP, a obecnie wdrażaniem technologii rzeczywistości wirtualnej (VR) i sztucznej inteligencji (AI) w proces szkolenia kadr wymiaru sprawiedliwości.

Iwona Derda

Naczelnik Wydziału Oświaty Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej w Poznaniu, koordynuje prace związane z procesem potwierdzania kwalifikacji zawodowych i nadawania dyplomów mistrzowskich i świadectw czeladniczych w zawodach rzemieślniczych, opiniuje projekty i przygotowuje propozycje zmian aktów prawnych związanych z procesem kształcenia zawodowego i potwierdzania kwalifikacji zawodowych, koordynuje działania promujące kształcenie zawodowego oraz zmierzające do wprowadzenia nowych zawodów, w tym m.in. monter stolarki budowlanej, mechanik motocyklowy, wizażystka/stylistka i podkuwacz koni, udziela pomocy pracodawcom i organizacjom samorządu gospodarczego rzemiosła w zakresie dualnego kształcenia zawodowego, przygotowuje materiały analityczno-informacyjne na temat efektów potwierdzania kwalifikacji zawodowych, współuczestniczy w pracach wielu zespołów eksperckich, m.in. w zakresie przygotowania opisów zawodów, standardów wymagań egzaminacyjnych i pytań egzaminacyjnych, wzorcowych kryteriów oceniania stosowanych na egzaminach przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych, wniosków organizacji rzemiosła (Związku Rzemiosła Polskiego) do włączenia świadectw czeladniczych i dyplomów mistrzowskich do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

Współautorka podręcznika „Edukacja ekologiczna dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw” oraz „Poradnika dla członków komisji egzaminacyjnych izb rzemieślniczych”.

Justyna Kądziela

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie usług rynku pracy, w tym w zakresie międzynarodowego pośrednictwa pracy. Jest certyfikowanym Doradcą EURES przy Komisji Europejskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako Doradca Europejskich Służb Zatrudnienia oraz Korespondent Europejskiego Portalu Młodzieżowego Koordynowała siecią Europejskich Służb Zatrudnienia w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie. Była ekspertem zewnętrznym w obszarze edukacji i kariery w Sektorowej Radzie ds. Sektora Komunikacji Marketingowej. Została wyróżniona podczas Konferencji Initial Training w 2015 roku we Włoszech za stworzenie w zespole międzynarodowym projektu pt. „Spot on you” w obszarze rozwiązań technologicznych dla poszukujących pracy na portalu www.eures.eu.

Mariia Ruban

Dyrektor Operacyjna w CCT Poland, autoryzowany Partner Google for Education.

Certyfikowana Innowatorka Google, ekspertka w obszarze wdrażania innowacji w edukacji. Zarządza firmą CCT Poland, która jest partnerem Google for Education w Polsce i wspiera polskie szkoły i uczelnie w transformacji cyfrowej. Posiada 10-letnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu innowacyjnych projektów współpracując jak ze startupami, tak i z dużymi firmami m.in. Google, Intel, Lenovo. Zrealizowała takie projekty jak pilotażowo-badawzy projekt Albus, w ramach którego odbyło się pierwsze wdrożenie narzędzi Google w polskich szkołach oraz projekt AI Lab - pierwsze kompleksowe laboratorium Sztucznej Inteligencji w szkole publicznej. Wyniki projektów zostały przedstawione w osobnych case study, które są inspiracją dla edukacji jak w Polsce, tak i za granicą.

Mariusz Szóstak

Profesor uczelni - jest pracownikiem badawczo-dydaktycznym w Zespole Inżynierii Przedsięwzięć Budowlanych w Katedrze Budownictwa Ogólnego Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej. Posiada stopień doktora habilitowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych, w dyscyplinie inżynieria lądowa, geodezja i transport.

Specjalizuje się w zarządzaniu przedsięwzięciami budowlanymi, prognozowaniu kosztów inwestycji oraz analizie bezpieczeństwa pracy w budownictwie. Jego badania koncentrują się na modelowaniu procesów wypadkowych, wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach BHP oraz wdrażaniu innowacyjnych technologii, w tym metodyki BIM.  

Jest przewodniczącym Akademii Młodych Uczonych i Artystów, członkiem Academii Iuvenum, opiekunem Koła Naukowego Młodzi Menadżerowie Budownictwa oraz członkiem Stowarzyszenia BIM. Pełni także funkcję Pełnomocnika Dziekana ds. programów edukacyjnych dla studentów zagranicznych i Erasmus+** na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.  

Koordynował i uczestniczył w wielu krajowych oraz międzynarodowych projektach badawczych i edukacyjnych, w tym w programie Erasmus+ "SafeCROBOT", dotyczącym wykorzystania VR w szkoleniach z zakresu bezpieczeństwa pracy na zautomatyzowanych i zrobotyzowanych terenach budów.

Jako prelegent chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie oraz innowacyjnych metod nauczania.

dyrektor Wika 3 (1)

Dyrektor Wielkopolskiej Izby Rzemieślniczej  w Poznaniu. Ekspert w zakresie promocji kształcenia dualnego w rzemiośle oraz ds. dialogu społecznego, powoływany do prac w zespołach Rady Dialogu Społecznego. Aktywny uczestnik dialogu społecznego, mediator na liście Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Współpracuje ze szkołami branżowymi z Wielkopolski oraz poznańskimi uczelniami. Konsultant aktów prawnych dot. m.in. prawa oświatowego, ustawy o rzemiośle. Zaangażowany we współpracę z partnerskimi Izbami Rzemieślniczymi Niemiec i Francji w ramach programu Erasmus+.