Większy poziom cyfryzacji, to większa konkurencyjność. Teraz z unijnym wsparciem

2 mln zł z puli środków unijnych w konkursie „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie”. Firmy z sektora MŚP mogą już składać wnioski w konkursie organizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Czasu jest mało, bo tylko do 30 czerwca, a do wygrania nagrody w wysokości 20 tys. złotych.

W konkursie realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój mają zostać wyłonione innowacyjne rozwiązania, które zwiększają poziom cyfryzacji w przedsiębiorstwach. Technologie cyfrowe w oczywisty sposób pomagają stawić czoła nowym wyzwaniom, wzmocnić pozycję rynkową i wejść na nowy poziom rozwoju. W dobie pandemii nowoczesne technologie z jednej strony okazały się firmom niezbędne, ale też znacząco wpłynęły na ich rozwój i konkurencyjność.

– Z punktu widzenia wielu branż ważne jest to, że w krótkim czasie podniosły się kompetencje cyfrowe klientów. Zaczęli oni korzystać z narzędzi, które wcześniej dla wielu z nich wydawały się niedostępne lub niepotrzebne. Tym samym rynek naturalnie się pogłębił. Jeśli biznes zechce teraz wykorzystywać cyfrowe narzędzie dla nawiązania czy utrzymania relacji z klientem, to „po drugiej stronie” znajdzie przygotowanego partnera – mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji i dodaje, że szersze stosowanie rozwiązań cyfrowych jest kierunkiem, z którym trzeba zdecydowanie zmierzać. W związku z wciąż zmieniającą się sytuacją, firmy muszą być stale gotowe do funkcjonowania w niestandardowych i trudnych warunkach.

Projekty zgłaszane do konkursu powinny wpisywać się w co najmniej jeden ze zgłoszonych obszarów: automatyzacja procesów w firmie, praca zdalna, wykorzystywanie rozwiązań chmurowych, wykorzystanie sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwo, e-commerce (handel prowadzony za pośrednictwem Internetu), obsługa klienta przez Internet, zarządzanie zasobami firmy z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych, analityka biznesowa (business intelligence, w tym wykorzystanie dużych zbiorów danych/big data), marketing internetowy, wykorzystanie technologii mobilnych. Zgłoszenia mogą być przesyłane przez firmy, których projekty zostały zrealizowane lub rozpoczęte nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku albo są planowane do wdrożenia maksymalnie 6 miesięcy od dnia aplikacji.

– To widać bardzo wyraźnie – cyfryzacja jest inwestycją w przyszłość. Firmy, które tego nie zauważają zostaną w tyle, a w końcu silniejsi i technologicznie sprawniejsi wypchną je z rynku. Wsparcie unijne daje szansę na to, że ta inwestycja w przyszłość będzie łatwiejsza. By upowszechnić rozwiązania usprawniające działalność wielu firm, po zakończeniu realizacji projektów przez laureatów, opublikujemy zbiór najlepszych praktyk. Chcemy promować dobre pomysły i zachęcać do ich naśladowania – mówi Małgorzata Oleszczuk, Prezes PARP.

Wybór laureatów konkursu przewidziano na wrzesień br. Patronem konkursu jest Ministerstwo Rozwoju oraz Ministerstwo Cyfryzacji.

Źródło: PARP