Ministerstwo Rozwoju przypomina o ogólnopolskiej infolinii dla przedsiębiorców i pracowników, która pozwoli uzyskać informacje o odmrażaniu gospodarki. Pod numerem telefonów 732 122 500 lub 22 484 84 84 można uzyskać wszelkie niezbędne informacje na temat rozwiązań zawartych w przygotowanej przez rząd Tarczy Antykryzysowej. Po wybraniu na klawiaturze telefonu „3” konsultanci przekażą też wytyczne dla uruchamianych branż.
Do dyspozycji obywateli jest również działający przez całą dobę, siedem dni w tygodniu chatbot dostępny na podstronach:
- Kontakt oraz
- Pytania i odpowiedzi.
Służy on wsparciem przy udzielaniu odpowiedzi na zadawane pytania, przy których nie jest wymagana konsultacja ze specjalistą.
Każdy, kto ma pytanie dotyczące, na przykład:
- skorzystania z dofinansowania do pensji swoich pracowników,
- zmniejszenia kosztów prowadzenia firmy w tym trudnym czasie czy też
- uzyskania świadczenia postojowego, jeśli się jest na umowie cywilnoprawnej,
- wytycznych do stosowania przy odmrażaniu biznesu
może skorzystać z chatbota lub zatelefonować pod wyżej wskazany numer.
Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku, w godzinach 8-16.
Ta infolinia jest dla tych, którzy być może nie wiedzą dokładnie, z jakiego wsparcia oferowanego przez państwo mogą skorzystać. W Tarczy Antykryzysowej jest bardzo wiele mechanizmów i narzędzi, które są specjalnie przygotowane i dla przedsiębiorców, i dla pracowników. Nasi konsultanci są właśnie po to, by służyć pomocą i w prosty sposób wytłumaczyć, co w danej sytuacji przysługuje i co należy zrobić, by tę pomoc otrzymać – mówi minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
Działa już także dotycząca Tarczy Antykryzysowej strona internetowa https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa/. To kompendium wiedzy i prosty przewodnik po narzędziach tarczy. W jednym miejscu można znaleźć rozwiązania oferowane przez kilkanaście instytucji oraz wnioski on-line.
Infolinia i strona dotyczące rozwiązań w Tarczy są narzędziem pomocnym przedsiębiorcom i pracownikom, którzy przez pandemię koronawirusa są w kłopotach.
Wszyscy użytkownicy strony – m.in. przedsiębiorcy, pracownicy oraz inne instytucje – będą też mogli wysyłać pytania za pomocą formularza na dole strony – kliknij w link.
Przy poszczególnych rozwiązaniach znajdują się także elektroniczne wnioski w danej sprawie, dzięki stronie można je od razu złożyć on-line. Chcemy, aby tych instytucji z dnia na dzień przybywało.
Z uwagi na złożoność wielu mechanizmów pomocowych oraz szeroką gamę oferowanych w pakiecie produktów (od ulg, przesunięć terminów, po programy umożliwiające pozyskanie środków na utrzymanie firmy w kryzysie, czy zrekompensowanie utraconych dochodów), strona będzie cały czas ewoluowała.
Źródło: Ministerstwo Rozwoju