Konkurs o Złoty i Platynowy Laur organizowany był w latach 1995-2010 przez redakcję miesięcznika „Mała Firma” (kontynuatora „Super Kontaktów Biznesowych”) we współpracy ze Związkiem Rzemiosła Polskiego oraz Naczelną Radą Zrzeszeń Handlu i Usług.
Złoty Laur
Celem Konkursu było wyłonienie najbardziej aktywnych rzemieślników, przedsiębiorców i kupców, wyróżniających się umiejętnościami menedżerskimi, którzy potrafili dostosować się do warunków konkurencji wolnorynkowej, odnoszących sukcesy w działalności zawodowej, a także owocnie działających w swoich środowiskach, w miastach, regionach i cieszących się szacunkiem lokalnej społeczności. Nagradzani byli oni Złotym Laurem.
O prestiżową statuetkę mogli rywalizować rzemieślnicy, kupcy i przedsiębiorcy zarówno zrzeszeni w organizacjach, jak i spoza nich. Kandydatów do nagrody rekomendowały izby rzemieślnicze, cechy, zrzeszenia kupieckie, a także sami przedsiębiorcy.
Platynowy Laur
Z grupy liderów już wyróżnionych Złotym Laurem wyłaniała się elita przedsiębiorców i kupców, którzy szczególnie mocno zaangażowani byli w rozbudowę i modernizację swoich zakładów i placówek handlowych oraz udoskonalających procesy zarządzania i podnoszących jakość produkcji bądź usług do poziomu obowiązującego w krajach Unii Europejskiej. Ci byli wyróżniani Platynowym Laurem.
Nagrodę mogły otrzymać również organizacje rzemieślnicze bądź kupieckie, które wyróżniały się szczególnymi działaniami integrującymi środowisko oraz efektywną promocją podopiecznych firm w kraju i za granicą.